ניבולומאב 16.12.2020

כימותרפיה וניבולומאב כטיפול נאו-אדג'ובנטי ב-NSCLC המיועד לכריתה

ממצאי המחקר תומכים בתוספת של ניבולומאב וכימותרפיה מבוססת פלטינה כטיפול נאו-אדג'ובנטי לחולים עם NSCLC משלב IIIA המיועד לכריתה. טיפול זה יכול לשנות את התפיסה כי NSCLC מתקדמת מקומית הינה סופנית ולהפוך אותה לבת ריפוי

כימותרפיה (אילוסטרציה)
כימותרפיה (אילוסטרציה)

סרטן ריאות של תאים שאינם קטנים (NSCLC) בשלב מתקדם מקומית (locally advanced) הינו מחלה סופנית לרוב. במחקר פאזה 2 שפורסם לאחרונה ב-Lancet Oncology נבחנה הבטיחות והפעילות נוגדת הגידול של טיפול נאו-אדג'ובנטי עם ניבולומאב וכימותרפיה ב-NSCLC בשלב IIIA.

המחקר בוצע ב-18 בתי חולים בספרד בהשתתפות מטופלים בני 18 שנים ומעלה עם NSCLC וסטטוס ECOG של 0 או 1, אשר לא קיבלו טיפול קודם ונקבע על ידי צוות רב-תחומי כי הגידול שלהם נתיח. המשתתפים קיבלו טיפול נאו-אדג'ובנטי עם פקליטקסל, קרבופלטין וניבולומאב. התוצא העיקרי שנבדק היה שרידות ללא התקדמות מחלה לאחר 24 חודשים. בטיחות הוערכה באוכלוסיית ה"כוונה לטפל".

למחקר גויסו 51 חולים בין אפריל 2016 לאוגוסט 2018. מתוכם, 46 קיבלו טיפול נאו-אדג'ובנטי. במועד אנליזת הממצאים (ה-31 לינואר, 2020) זמן המעקב החציוני אחר המשתתפים היה 24 חודשים ו-35 מתוך 41 המשתתפים שעברו כריתת גידול היו חפים מהתקדמות מחלה. שרידות ללא התקדמות מחלה לאחר 24 חודשים הייתה 77.1%. 93% מהמשתתפים חוו תופעות לוואי הקשורות לטיפול ו-30% חוו תופעות לוואי מדרגה 3 ומעלה. עם זאת, אף אחת מתופעות הלוואי לא הובילה לדחיית הניתוח או לתמותה. תופעות הלוואי מדרגה 3 ומעלה הנפוצות ביותר היו עליית ליפאז וחום נויטרופני.

ממצאי המחקר תומכים בתוספת של ניבולומאב וכימותרפיה מבוססת פלטינה כטיפול נאו-אדג'ובנטי לחולים עם NSCLC משלב IIIA המיועד לכריתה. טיפול זה יכול לשנות את התפיסה כי מחלה מתקדמת מקומית הינה סופנית ולהפוך אותה לבת ריפוי.

מקור: 

Provencio, M. et al. (2020) The Lancet Oncology. DOI:https://doi.org/10.1016/S1470-2045(20)30453-8

נושאים קשורים:  ניבולומאב,  סרטן ריאות,  נאו אדג'ובנטי,  כימותרפיה,  NSCLC,  מחקרים
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו